Přeskočit na obsah
Načítám Koncerty

« Všechny Koncerty

  • koncert již proběhla.

Zahájení lázeňské sezóny 2024

10. května od 19:30

Místo konání:

Program:

  • Bedřich SMETANA: Prodaná nevěsta – výběr z opery
  • Antonín DVOŘÁK: Můj domov
  • Bohuslav MARTINŮ: Město živé vody
  • Antonín DVOŘÁK: Mazurek pro housle a orchestr
  • Leoš JANÁČEK: Lašské tance – výběr

Účinkující:

Barbora Perná – soprán

Vystudovala pražskou konzervatoř pod vedením Jiřiny Markové Krystlíkové a následně Akademii múzických umění v Praze ve třídě prof. Magdaleny Hajoossiové. Od roku 2006 hostovala v mnoha tuzemských divadlech. V divadle Antonína Dvořáka v Ostravě, J.K.Tyla v Plzni, F. X. Šaldy v Liberci, Slezském divadle v Opavě,  v divadle v Českých Budějovicích, Košicích či v Národním divadle v Praze.

Barbora Perná je v současnosti hostem Národního divadla v Praze a od roku 2019 je stálou členkou sólistického ansámblu, Moravského divadla Olomouc. Zde nastudovala role Jenůfy ze stejnojmenné opery L. Janáčka, Fiordiligi v opeře Così fan tutte W. A. Mozarta, za kterou byla nominována na cenu Thalie v širší nominaci, roli Leonory (Fidelio) L. van Beethovena, Rusalku, Vitellii-La clemenza di Tito, nebo Judith-Modrovousův hrad-B. Bartók…Za roli Rusalky byla rovněž nominována na cenu Thalie v širší nominaci a to za ztvárnění této role v moravském divadle Olomouc.

Na svém kontě má řadu krásných rolí, jmenujme třeba Rusalku ze stejnojmenné opery A. Dvořáka, Lišku Bystroušku Leoše Janáčka, Mařenku z Prodané nevěsty B. Smetany, Dvořákovu Terinku, Massenetovu Sophii, Weberovu Agatu, Mozartovu Fiordiligi, Hraběnku, Paminu, Papagenu, či Zerlinu, Luoncavallovu Neddu, Wagnerovu Loru, Rachmaninovu Zemfiru a další… Za roli Rusalky získala cenu moravskoslezského kraje-cenu Jantar-v roce 2018. Perná je rovněž držitelkou ceny opavské Thalie v sezoně 2018-2019.

Je laureátkou mnoha prestižních soutěží, například Imricha Godina ve slovenských Vráblích, či Mezinárodní pěvecké soutěže A. Dvořáka. Vystupovala v Německu, Itálii, Francii, Rakousku, nebo třeba v Japonsku a v Číně. Aktivně se účastnila kurzů v Riva del Garda a nebo také kurzů svězoznámého tenoristy Josè Cury.

Martin Šrejma – tenor

Tenorista Martin Šrejma absolvoval Pražskou konzervatoř ve třídě prof. J. Kotouče. Během studií se stal laureátem Mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech (2002 a 2004), v roce 2004 mu byla udělena také cena Národního divadla v Praze. V roce 2004 studoval v italské Parmě na konzervatoři Arriga Boita u L. Bizzi a E. Furlottiho; zúčastnil se mistrovských kursů v Itálii, v létě 2009 u M. Freni a v roce 2011 u T. Krauseho. V roce 2005 se stal sólistou Státní opery Praha, od roku 2012 je sólistou Opery Národního divadla v Praze. Na pražských scénách ztvárnil řadu rolí, jako jsou Mozartův Tamino (Kouzelná flétna), Ferrando (Così fan tutte), ad. Hostuje rovněž v Národním divadle Brno, v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě mj. jako Lindoro (Rossini: Italka v Alžíru) a hrabě d´Albafiorita (Martinů: Mirandolina), v Divadle F. X. Šaldy v Liberci jako Nemorino (Donizetti: Nápoj lásky), v Divadle J. K. Tyla v Plzni a na Otáčivém hledišti v Českém Krumlově v roli Vévody (Rigoletto). V sezoně 2003/2004 se zúčastnil turné po Německu a Švýcarsku se švýcarskou operní společností jako Alfréd ve Straussově operetě Netopýr a na jaře 2005 turné po Kanadě s Torontskou filharmonií pod vedením K. Strattona. V roce 2006 vystoupil ve Španělsku jako Pollione (Bellini: Norma). V roce 2009 se představil jako Jeník (Prodaná nevěsta) v Nizozemí, v roce 2011 ztvárnil v Teatro Massimo v Palermu roli Michelise (Martinů: Řecké pašije). Během turné Státní opery Praha a Národního divadla po Japonsku se představil jako Alfredo (2007) a Spoletta (2011), Tamino a Basilio (2013). Často je zván k účinkování v kantátách, oratoriích a operách (Händel: Samson a Mesiáš; Bononcini: Astarto; Mozart: Requiem a Davide penitente; Haydn: Die Schöpfung, Bach: Vánoční oratorium, Mendelssohn: Lobgesang v rámci festivalu Pražské jaro 2012 aj.).

Pavel Klečka – baryton

Basbarytonista Pavel Klečka (*1967) vystudoval Státní konzervatoř v Praze. V téže době získal první místo na Soutěži konzervatoří v Pardubicích a spolupracoval s Akademií múzických umění v Praze (B. Martinů – Veselohra na mostě/Bedroň; W. A. Mozart – Figarova svatba/Figaro). Působí jako stálý host v řadě předních operních divadel. Díky všestrannosti svého pěveckého projevu vyniká i v koncertní a písňové tvorbě. Na svém repertoáru má díla od baroka až po současnost. Svou techniku a interpretaci zdokonaloval pod vedením Václava Zítka, absolvoval mistrovské kurzy u Helmutha Rillinga a Petera Mikuláše. V současné době pokračuje ve studiu zpěvu u Jiřího Kotouče. Doposud vytvořil přes šedesát rolí operního a operetního repertoáru, s nimiž navštívil řadu zemí (Evropa, USA, Japonsko, Izrael, atd). Mezi nejvýznamnější patří: Figaro, Leporello, Papageno, Guglielmo, Marbuel, Bohuš, Dr. Bartolo, Dulcamara, Don Pasquale, Tonio, Marcello, Gianni Schicchi, Rodrigo, Renato či Rigoletto.

Milan Al-Ashhab – housle

Houslista Milan Al-Ashhab absolvoval hru na housle na Konzervatoři v Teplicích, ve třídě profesorky Květoslavy Hasilové. Dále pokračoval na pražské Akademii múzických umění, ve třídě profesora Ivana Štrause. Od roku 2019 pokračuje ve studiích pod vedením profesora Petera Schuhmayera na vídeňské Univesität für Musik und Darstellende Kunst.

Zvítězil na prestižní Mezinárodní houslové soutěži Fritze Kreislera ve Vídni (2018), dále je vítězem soutěže New York Concert Artists and Associates Worldwide Debut Audition (New York, 2018) a laureátem Čajkovského soutěže v Moskvě (2019). První místa obdržel i na Mezinárodní houslové soutěži Georga Philippa Telemanna v Poznani (2007) a Mezinárodní houslové soutěži Jaroslava Kociana v Ústí nad Orlicí (2006). Je držitelem ceny Classic Prague Awards 2018 (kategorie talent roku), ocenění Osobnost Ústeckého kraje za rok 2018 v oblasti kultury, Ceny Bauše Ruysové, Ceny Josefa Hlávky a další. Rovněž se zúčastnil mistrovských kurzů u slavných osobností, jakými jsou např. Pinchas Zukerman, Gábor Takács-Nagy, Hagai Shaham, Shlomo Mintz nebo Ida Haendelová. Milan Al-Ashhab hraje na vzácný italský nástroj Nicoly Amatiho (Cremona, 1662), který mu zapůjčila švýcarská organizace Maggini-Stiftung. Vystupoval za doprovodu mnoha českých i zahraničních orchestrů (ORF Radio-Symphonieorchester Wien, Česká filharmonie, Moskevský symfonický orchestr, Hofer Symphoniker, L’armonia terrena atd.) a pravidelně účinkuje na celovečerních koncertech s předním českým klavíristou a skladatelem Adamem Skoumalem (spolu se představili na recitálech v Berlínské filharmonii, v Merkin Hall v New Yorku, ve vídeňském Musikvereinu atd.).

Radek Baborák – Dirigent

Radek Baborák, šéfdirigent Západočeského symfonického orchestru, je jednou z nejvýraznějších osobností světové hudební scény. Za více než 35 let mezinárodních vystoupení jako sólový hornista a dirigent si získal výjimečné renomé u nejvýznamnějších orchestrů a festivalů. Díky svým rozsáhlým zkušenostem hráče na lesní roh přináší Baborák do své dirigentské kariéry jedinečný pohled a odborné znalosti. Jeho dirigentský styl je známý svou precizností, muzikálností a hlubokým porozuměním k prováděným skladbám. Dokáže interpretovat a zprostředkovat emoce a nuance hudby, čímž vytváří podmanivé a nezapomenutelné koncertní zážitky, které oceňují kritici i hudbymilovné publikum. Jeho repertoár sahá od děl mistrů baroka, klasicismu, romantismu a 20. století až po díla žijících skladatelů, jejichž skladby premiéroval.

Jako sólista vystupoval s Berlínskými a Vídeňskými filharmoniky a mnoha dalšími špičkovými orchestry pod vedením dirigentů, jako jsou James Lewine, Sir Simon Rattle, Sir John Eliot Gardiner, Sir Roger Norrington, Jiří Bělohlávek, Seiji Ozawa, Daniel Barenboim a Vladimir Ashkenazy.

V roce 2011 rozšířil svou hudební kariéru o dirigování. Jeho mentorem je maestro Seiji Ozawa, jemuž asistuje u Mito Chamber Orchestra, který pravidelně diriguje.
Založil a umělecky vede orchestr Česká Sinfonietta, který vystupuje na renomovaných festivalech v České republice, jako je Pražské jaro, Dvořákova Praha, Smetanova Litomyšl a další. Na těchto festivalech dosáhl mimořádných úspěchů, když doprovázel sólisty, jako jsou Marta Argerich, Jefim Bronfmann, Sergej Nakarjakov, Ricardo Galliano a Guy Braunstein.
Jako dirigent spolupracoval s Mozarteum Salzburg, Berlínským symfonickým orchestrem, Durynskou filharmonií, Tokijskou filharmonií, Novým japonským symfonickým orchestrem, Symfonickým orchestrem Sapporo, SOČR, FOK, Pražskou komorní filharmonií a dalšími.

Od roku 2016 je uměleckým vedoucím Pražských komorních sólistů.
Intenzivně se věnuje komorní hudbě, zejména s Baborak Ensemble, který je pravidelně zván na Mozartwoche Salzburg, do Pierre Boulez Saal v Berlíně a na turné po Evropě a Japonsku. Pro svůj soubor vytváří jedinečné verze děl skladatelů, jako jsou J. S. Bach a Astor Piazzolla.

Mezi jeho hudební partnery na více než stovce hudebních festivalů, kterých se zúčastnil, patří legendy jako Daniel Barenboim, Marta Argerich, Heinrich Schif, Janine Jansen, Francoise Leleux, Emanuel Pahud, Ian Bostridge, Julian Rachlin a další.
Jako sólový hornista vystupoval s Českou filharmonií, Mnichovskou filharmonií a Berlínskou filharmonií.
Je laureátem nejprestižnějších soutěží v Ženevě, Markneukirchenu a ARD Mnichov.
Na svém kontě má desítky oceněných nahrávek pro EMI, Sony Classic, Suprafon, Octavia Records, Animal Music a Hänsler Classic.

Jako docent vyučoval na Fondazione Arturo Toscanini v Bologni, Escuela Reina Sophia v Madridu, Hamu Praha a TOHO University v Tokiu. V současné době je hostujícím profesorem na Barenboim-Said Academy v Berlíně a mentorem na MenArt Education Academy.
Během pandemie inicioval sbírky pro nezávislé umělce a následně podporoval ukrajinské hudebníky. Tyto aktivity podpořily stovky kolegů.

Radek Baborák je hostujícím dirigentem Symfonického orchestru Yamagata, stálým sólistou Braniborského státního orchestru a v roce 2024 bude debutovat jako dirigent se Slovenskou filharmonií Bratislava, Oxford Philharmonic Orchestra v Londýně a Národní filharmonií Lvově.